Стейкхолдери (англ. Stakeholders) – це зацікавлені сторони, фізичні та юридичні особи, які мають легітимний інтерес у діяльності університету. Вони є групами або особами, які безпосередньо залежать від університету або можуть впливати на його роботу.
Зовнішні стейкхолдери університету включають:
Державу: державні органи, які здійснюють нормативно-правове регулювання університетської діяльності та встановлюють замовлення на підготовку фахівців вищої освіти.
Регіональні органи влади та місцеве самоврядування: вони можуть мати інтерес у розвитку університету як ключового фактору соціально-економічного розвитку регіону.
Роботодавці: підприємства та організації, які шукають компетентних фахівців та можуть сприяти впровадженню сучасних практик у навчальні програми.
Студенти та абітурієнти: вони є основними бенефіціарами університетської освіти і мають інтерес у якісному навчанні та підготовці до майбутньої кар’єри.
Батьки студентів: вони також мають інтерес у якості освіти та розвитку їхніх дітей.
Місцева спільнота: жителі місцевості, де розташований університет, можуть мати інтерес у взаємодії з університетом та використанні його ресурсів для соціального, культурного та економічного розвитку регіону.
Внутрішні стейкхолдери університету включають:
Студенти: основна категорія користувачів освітніх послуг, які мають інтерес у якісному навчанні, розвитку професійних навичок та отриманні вищої освіти.
Науково-педагогічний персонал: викладачі, науковці та інші співробітники університету, які забезпечують навчальний процес, проводять наукові дослідження та забезпечують функціонування університетського середовища.
Адміністративний персонал: співробітники, які виконують організаційні, адміністративні та підтримуючі функції в університеті.
Діяльність стейкхолдерів охоплює різні аспекти університетської діяльності, включаючи:
Розробку та оновлення освітніх програм: стейкхолдери можуть брати участь у розробці та перегляді освітніх програм, що допомагає забезпечити актуальність та відповідність навчальних програм потребам ринку праці та суспільства.
Моніторинг якості освіти: стейкхолдери можуть впливати на вдосконалення якості освіти шляхом участі в оцінці роботи викладачів, наданні пропозицій щодо покращення навчальних методик та програм, а також оцінці якості матеріально-технічної бази та умов навчання.
Розвиток партнерських зв’язків: стейкхолдери можуть сприяти встановленню партнерських зв’язків між університетом та роботодавцями, науковими установами та іншими громадськими організаціями для спільного розвитку та впровадження інновацій.
Забезпечення матеріальних та технічних ресурсів: стейкхолдери можуть мати вплив на забезпечення необхідних ресурсів для навчального процесу, таких як фінансування, лабораторне обладнання, бібліотечні ресурси та інфраструктура.
Підтримка студентів та випускників: стейкхолдери можуть сприяти підтримці студентів під час навчання, наприклад, надавати стипендії, створювати можливості для проходження практики та стажування, а також сприяти працевлаштуванню випускників.
Успішна реалізація освітніх програм залежить від спільної дії всіх стейкхолдерів, які співпрацюють для досягнення спільних цілей університету. Взаємодія зовнішніх та внутрішніх стейкхолдерів сприяє забезпеченню якісної освіти та розвитку університету як освітньої установи.