Міжнародна діяльність кафедри цифрових технологій навчання

З 27 жовтня по 3 листопада 2021 року, в рамках проєкту Erasmus+ 2019-3-TR01-KA105-078963 «Давайте напишемо утопію», представники Університету Григорія Сковороди в Переяславі перебували у м. Анкара (Туреччина).

Проєкт об’єднав представників із 9 країн-партнерів: Туреччини, України, Франції, Угорщини, Латвії, Болгарії, Нідерландів, Лівану та Фінляндії. Студенти нашого університету, під керівництвом кандидата історичних наук, доцента, заступника декана факультету гуманітарно-природничої освіти і соціальних технологій з міжнародної роботи Олександра Васенка(https://uhsp.edu.ua/personnel/vasenko-oleksandr-vasylovych/), брали участь у проєктних активностях та презентували сучасну Україну, її історію, культуру та звичаї. Учасники проєкту активно взаємодіяли між собою під час дискусій, мали змогу працювати як у групах, так і представляти своє власне бачення утопічного світу.

Участь у проєкті Utterly

Тривалість проекту: 15 січня 2021 — 31 грудня 2023

 сторінка проєкту – https://utterly.uhsp.edu.ua/

Канд. істор. наук, доцент Васенко О.В.(https://uhsp.edu.ua/personnel/vasenko-oleksandr-vasylovych/) долучився до реалізації проєкту програми ЄС Erasmus + КА2 (UTTERLY) «University Teachers’ Certification Centres: Innovative Approach to Promotion Teaching Excellence», як член академічної групи.

Мета проєкту: сприяти модернізації системи вищої освіти в Україні, запроваджуючи університетські центри підвищення кваліфікації для просування європейських освітніх інновацій шляхом професійної сертифікації викладачів університетів.

Завдання проєкту:

модернізувати систему професійного розвитку та сертифікації викладачів університетів в Україні шляхом створення 9 незалежних Центрів Досконалості Викладання (ЦДВ) з подальшим об’єднанням їх у мережу;

запровадити програми професійної сертифікації викладачів університетів на основі кращих європейських практик та освітніх інновацій для забезпечення досконалості викладання;

розробити та пілотувати нову програму досконалості викладання з урахуванням потреб академічного середовища в Україні, що дозволить підвищити якість атестації викладачів університетів.

Основні результати проєкту:

  1. Провести порівняльне дослідження.
  2. Розробити стратегію та модель викладацької майстерності.
  3. Навчити відібраних тренерів в ЄС.
  4. Відкрити Центри сертифікації.
  5. Розробити професійні стандарти для викладачів університетів.
  6. Покращити положення про атестацію викладачів.
  7. Розробити навчальну програму викладацької досконалості.
  8. Створити методологію оцінювання сертифікації.
  9. Навчити слухачів пілотних груп.
  10. Акредитувати програми сертифікації.

Участь у реалізації українсько-чеського проєкту з питань освітнього менеджменту 2015-2017 рр.

В ході реалізації проєкту вивчено досвід підготовки керівників освітніх установ кафедрою менеджменту освіти Карлівського університету (м.Прага) (з цією метою відбулося два робочих візити до Чеської Республіки: 1-4 грудня 2015 року та 5-8 грудня 2016 року).

Проведено ряд круглих столів з проблеми щодо вдосконалення бакалаврської та магістерської підготовки управлінців освітніх установ, розроблено спільні освітні програми в цій галузі освіти.

Участь Швейцарсько-українському проєкті «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU»

DOCCU – Розвиток громадянських компетентностей в Україні – це швейцарсько-український проєкт, який реалізується в Україні в рамках Швейцарської стратегії співробітництва для України на 2015-2018 роки, а саме в рамках її напрямку «Врядування та відновлення миру». Швейцарська агенція з розвитку та співробітництва (ШАРС) уповноважила Інститут міжнародних проєктів в освіті Цюріхського педагогічного університету реалізувати проєкт DOCCU.

Донором проєкту є Швейцарска Конфедерація. Виконавцем проєкту є Цюріхський педагогічний університет (Швейцарія).

Партнерами з реалізації проєкту в Україні є Київський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних кадрів та Одеська Академія неперервної освіти Одеської обласної ради.

Головна мета проєкту – підтримка сталого розвитку громадянського суспільства за допомогою поширення знань про освіту для демократичного громадянства та освіту з прав людини (ОДГ/ОПЛ) в Україні через:

  • систему навчання державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування;
  • систему післядипломної освіти вчителів і керівників шкіл.

Проєкт покликаний удосконалити процес співпраці між органами державної влади, системою освіти та громадськістю для створення демократичного середовища у місцевих громадах.

Пілотні регіони – Київська, Одеська, Херсонська, Полтавська, Львівська, Луганська, Івано-Франківська та Дніпропетровська області.

У процесі роботи у складі групи від ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький ДПУ імені Григорія Сковороди» Васенко О.В. взяв участь у серії тренінгів з ОДГ/ОПЛ, що проходили в період з лютого по травень 2018 року.

Було проведено серію тренінгів серед студентів та викладачів, присвячених питанням ОДГ/ОПЛ та створено власне портфоліо тренера з ОДГ/ОПЛ

21-22 травня відбувся заключний семінар-тренінг за компонентом 4 «Викладачі ЗВО: початкова освіта». За три останніх місяці 75 майстер-тренерів для майбутніх учителів початкових класів успішно завершили курс навчання в рамках проєкту. Викладачі закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку учителів для нової української школи, моделювали навчальні заняття з ОДГ/ОПЛ, відвідували уроки в пілотних школах проєкту DOCCU, проводили тренінги для студентів, складали портфоліо. (https://doccu.in.ua/vitaiemo-pershykh-75-maister-treneriv-dlia-m/)

Результати роботи в проєкті DOCCU було презентовано на кафедрі математики, інформатики та методики навчання. Окремі теоретичні та практичні напрацювання включено до складу компонентів навчальних дисциплін для розвитку у студентів відповідних компетентностей. Крім того, викладачі кафедри застосовують ці результати як елементи в своїй професійній діяльності, особливо в процесі проведення тренінгових заходів чи майстер-класів.

Участь у проєкті Erasmus+ KA2№586098-EPP-1-2017-1-UA-EPPKA2-CBHE-JP «Modernization of Pedagogical Higher Education by Innovative Teaching Instruments (MoPED)» – «Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання – MoPED»

Мета проєкту: модернізація навчальних програм для педагогічних ЗВО України шляхом включення до навчальних курсів сучасних навчальних ІКТ методик викладання і методів дізнання. Відповідаючи на сучасні виклики та вимоги часу, а також підтримуючи амбітні широкомасштабні освітні реформи в Україні, проєкт вплине на якість педагогічної вищої освіти та посилить цифрові та дидактичні компетенції майбутніх вчителів шкіл.

З 15 по 19 квітня 2019 року у рамках реалізації проєкту «MoPED», проходили навчальні тренінги та семінари для науково-педагогічних працівників університету. з метою поширення результатів програми відбулося п’ять навчальних тренінгів і семінарів для трьох груп викладачів. Учасники першої групи були задіяні у тренінгу «Цифрові навички: створення інфографіки для заняття, документа, презентації» (кандидат історичних наук, доцент Олександр Васенко, викладач Валентина Крикун. До уваги членів другої групі були запропоновані два семінари на теми: «Оцінка результатів навчання» (кандидат історичних наук, доцент, заступник декана філологічного факультету з навчальної роботи Василь Дудар та «Дівчата в STEAM. Модель відкритої школи» (кандидат педагогічних наук, старший викладач Олена Хмельницька, кандидат педагогічних наук, викладач Ірина Хрін. Третя група учасників була задіяна у двох семінарах: «Обчислювальне мислення» та «Навчальні засоби: інструменти формувальної оцінки» (кандидат педагогічних наук, викладач Борис Шевчук.

Васенко О.В. приймав участь у курсі професійної англійської мови «ENGLISH FOR EDUCATORS» (лютий-грудень 2018 року) з акцентом на професійну педагогічну лексику за матеріалами розробника (ПНУ) університету-партнера відповідальними особами-членами академічних груп проєкту.

У період з 10 по 12 червня 2019 року для викладачів нашого університету було проведено другу серію навчальних тренінгів та семінарів на основі інформації, отриманої тренерами під час проведених у рамках проєкту тренінгів у Південноукраїнському національному педагогічному університеті імені К. Д. Ушинського та Уманському державному педагогічному університеті імені П. Тичини (травень 2019 року). Спектр питань розглянутих на тренінгах був спрямований на удосконалення фахової підготовки викладачів університету. Підготовку з цифрової компетентності та медіаграмотності проходили  також і викладачі кафедри Е.І.Пилипчук, Л.М.Ісак. Одним з тренерів з питань, був кандидат історичних наук, доцент кафедри математики, інформатики та методики навчання О.В.Васенко.

У період з 18 по 20 червня, а також з 23 по 26 вересня 2019 року, зокрема й викладачами кафедри математики, інформатики та методики навчання (Васенко О.В.), проведено окремі серії тренінгів для учителів партнерських ЗСО, спрямованих на вдосконалення фахової підготовки, цифрової компетентності та медіаграмотності.

У рамках проєкту MoPED членами академічної групи було розроблено 4 нових дисципліни та впроваджено їх у навчальні плани педагогічного факультету (спеціальності «Початкова освіта», «Середня освіта (Музичне мистецтво)», «Середня освіта (Образотворче мистецтво)», «Менеджмент», «Практична психологія»).

Участь у проєкті Ради міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність»

Канд. істор. наук, доцент Васенко О.В. відвідав серію тренінгів (з жовтня по грудень 2019 року) присвячених розвитку медійної та інформаційної грамотності.

В процесі роботи в проєкті, Васенком О.В. розроблено змістовий модуль до дисципліни «Цифрові інструменти в освітній діяльності викладача» з урахуванням розвитку в студентів критичного мислення та інфомедійної компетентності. Вказана розробка, дозволила Васенку О.В. пройти конкурсний відбір та отримати запрошення в Зимову школу IREX з можливістю продовжити роботу в проєкті.

Результатом роботи в проєкті стала сертифікація  Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольства США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією Української преси,  навчальної програми «Цифрові інструменти в освітній діяльності викладача» підготовлену Васенком О.В.  та Крикун В.С.

Участь у проєкті «Зміни педагогічних факультетів та університетів XXI століття»

Проєкт реалізує Університет імені Масарика за підтримки Чеської агенції розвитку, який спрямований на посилення можливостей працівників середнього менеджменту та викладачів українських університетів, що готують майбутніх вчителів.

Для партнерських закладів було запропоновано чимало цікавих й корисних навчальних семінарів та тренінгів. В результаті, в Університеті було Проведено семінари на матеріалах проєкту «Зміни педагогічних факультетів та універитетів у ХХІ столітті» для науково-педагогічних працівників. Зокрема, викладачем Васенко О.В. було реалізоване навчання стосовно використання технологій та підходів при організації дистанційної форми навчання та з можливостями цифрових інструментів для ефективної освітньої та наукової діяльності у межах семінару «Реалізація можливостей цифрових інструментів в організації дистанційної роботи та комунікації зі студентами».

Також, науково-педагогічні працівники кафедри цифрових технологій навчання приймають участь в Міжнародних заходах за кордоном, зокрема:

кандидат педагогічних наук, доцент Хомич В.Ф. (IV Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки та психології «Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самореалізації» (9 листопада 2018 року), VIII Українсько-польський/Польсько-український науковий форум «Освіта для миру» (8-10 жовтня 2019 року). Виступив в рамках проведення форуму з доповіддю «Відкриті освітні ресурси світу як тренд цифрової трансформації України»)

кандидат педагогічних наук, доцент Шевчук Б.В. та кандидат історичних наук, доцент Васенко О.В. брали участь в Міжнародній науковій конференції «Modern science and education: individual self-determination in the context of European integration», яка проходила з 25 червня по 6 липня 2016 року в Varna university of management.

Крім того, викладачі кафедри (Хомич В.Ф., Якуба В.В.) приймали участь у XII Міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті», яка проходила 12-14 жовтня 2020 року, де було здобуто золоту медаль у номінації «Упровадження цифрових технологій в освітній процес закладів освіти».