У п’ятницю, 14 березня 2025 року, на кафедрі цифрових технологій навчання факультету гуманітарної освіти та соціальних технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі відбувся звіт про виконання програми стажистської педагогічної практики здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 011 Освітні, педагогічні науки освітньо-професійної програми «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті».
Повідомляється, що практика відбувалася в період з 3 лютого по 7 березня 2025 року на базі Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Безпосереднім місцем проходження практики стала кафедра професійної освіти та технологій за профілями, факультету інженерно-педагогічної освіти.
Метою стажистської педагогічної практики було формування у здобувачів вищої освіти системи умінь, навичок організації освітнього процесу, досвіду педагогічної діяльності у закладі вищої освіти.
Серед ключових завдань стажистської педагогічної практики:
- закріплення і поглиблення теоретичних знань здобувачів вищої освіти;
- набуття досвіду проведення різних форм організації освітнього процесу і видів занять у закладах вищої освіти;
- поглиблення та застосування фахових знань у розв’язанні конкретних методичних, педагогічних та дослідницьких завдань з метою забезпечення ефективної організації освітнього процесу (у т.ч. на основі використання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій);
- розвиток професійно-педагогічних здібностей на основі досвіду стажистської педагогічної практики.
«Здобувачі представили передбачені програмою практики пакети документів та поділилися власним досвідом проведення різних форм навчальних занять та виховних заходів. Було обговорено особливості виконання індивідуальних завдань здобувачами та викликами з якими зіткнулися майбутні викладачі в процесі виконанн ними поставлених завдань. Серед пропозицій, озвучених здобувачами, було розглянути можливість глибшого вивчення та налаштування платформи Moodle, яка є основною для організації дистанційного навчання як в УГСП так і в Уманському державному педагогічному університеті імені Павла Тичини. Також, здобувачі висловили побажання, про включення в процес підготовки дисциплін пов’язаних із проектною діяльністю в галузі інформаційних технологій», – розповідають на кафедрі цифрових технологій навчання.
Слід зауважити, що до обговорення долучився завідувач кафедри професійної освіти та технологій за профілями кандидат технічних наук, доцент Олексій Мельник. Він відзначив високий рівень підготовки здобувачів ОПП «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» до виконання ними поставлених завдань. Також Олексій Сергійович поділився власними кейсами в процесі викладання дисциплін, особливо пов’язаних з викладанням мов програмування та алгоритмізації.
Підсумки практики засвідчують готовність здобувачів до подальшого професійного розвитку та окреслюють напрями, що потребують додаткового опрацювання. Практична діяльність сприяє не лише набуттю фахових навичок, а й формуванню особистісних якостей, важливих для успішної професійної діяльності в майбутньому.
Пресцентр кафедрі цифрових технологій навчання