30 жовтня 2024 року за ініціативи факультету гуманітарної освіти і соціальних технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі відбувся методичний семінар на тему «Освітні тренди в історії: підходи та практики».
Семінар відбувся у змішаному форматі: у 114 аудиторії Центру інноваційного навчання та трансферу технологій («Innovation Training & Tech Transfer Center») та на платформі «Zoom». Він об’єднав освітян, які прагнуть обмінятися знаннями та ознайомитися з новими підходами в історичній освіті.
«УГСП в особі нашого факультету вирішив організувати методичний семінар, щоб об’єднати наших колег, які працюють у закладах вищої освіти та школах. Цей захід дає можливість обмінятися думками та ознайомитися з новими освітніми трендами в історії, підходами та практиками. Він є особливо важливим, адже ми знаємо, що освітні процеси в Україні постійно перебувають у стадії трансформації та стикаються з численними викликами», – зауважив модератор семінару, кандидат історичних наук, доцент, декан факультету гуманітарної освіти і соціальних технологій Вячеслав Редзюк та урочисто відкрив захід.
Надалі до вітального слова долучився ректор Університету Григорія Сковороди в Переяславі Віталій Коцур. Як активний учасник європейських і міжнародних історичних форумів, він поділився своїм баченням на викладання історії:
«Моє особисте бачення та підходи до вивчення історії значно змінилися. Важливо розуміти, що історія України потребує іншого контексту, ніж той, у якому її вивчають у Європі. Розуміємо її складність та унікальність, адже в ній закладено не лише нашу ідентичність, а й автентичні цінності та досвід, важливий для сучасного світу», – зазначив Віталій Вікторович.
Безпосередня програма семінару складалася з трьох доповідей, присвячених ключовим темам історичної освіти. Першою виступила історикиня-науковиця та викладачка з 12-річним досвідом Наталя Омельчук, яка презентувала освітній проєкт «Спогади в коробках». У своїй доповіді вона детально розповіла про концепцію проєкту, те як прийшла до його створення, і як цей інтерактивний підхід сприяє емоційному залученню учнів в історичний процес та глибшому розумінню минулого.
Наступною слово тримала кандидат історичних наук, доцентка кафедри публічного управління та адміністрування і кафедри політології Леся Коцур, яка у своїй доповіді висвітлила процеси утвердження української національної та громадянської ідентичності. Під час виступу Леся Михайлівна обговорила державну політику, спрямовану на підтримку цієї ідентичності, та представила перелік онлайн-курсів, розроблених для формування в українців глибшого розуміння національних і громадянських цінностей.
Державний експерт експертної групи з європейської інтеграції директорату європейської та євроатлантичної інтеграції МОН Сергій Шкабко теж долучився до заходу й виступив із темою «Участь України в Обсерваторії з викладання історії в Європі». У своїй доповіді він розповів про напрямки діяльності Обсерваторії та про те, як співпраця з нею сприяє розвитку історичної освіти в Україні, інтегруючи європейські методи викладання та стандарти.
Семінар став важливим кроком у формуванні сучасного підходу до викладання історії в Україні, допомагаючи педагогам обмінюватися знаннями, ідеями та новітніми освітніми практиками для розвитку нових поколінь.
Пресцентр факультету гуманітарної освіти і соціальних технологій