21 квітня 2024 року декан факультету гуманітарної освіти і соціальних технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі Вячеслав Редзюк та викладачі кафедри цифрових технологій навчання Олександр Васенко, Людмила Ісак, Василь Якуба, Ярослав Щоголєв, Олександр Бабак, Артем Щоголєв, Ольга Кряжич та Інна Васенко взяли участь у Програмі підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників розроблено відповідно до сучасної державної освітньої політики, Концепції Нової української школи та стратегії реформування освіти в Україні «Безпека в закладі освіти. Навчання педагогів алгоритмам реагування на мінну небезпеку та повітряну тривогу».
Повідомляється, що метою курсу було ознайомлення науково-педагогічних працівників з моделями безпечної поведінки студентів та учнів під час сигналів «повітряної тривоги» та загрози мінної небезпеки, визначення алгоритмів дій педагога у випадку загрози життю та здоров’ю здобувачів.
Як зазначила спікерка заходу Тетяна Собченко, доктор педагогічних наук, доцент кафедри освітології та інноваційної педагогіки, координатор з виховної роботи Харківського національного педагогічного університету імені Григорія Сковороди, «через активні бойові дії у різних частинах країни зростає небезпека від вибухонебезпечних предметів для нашого життя. Шкода, якої можуть завдати ці предмети, непоправна та навіть смертельна. Сигнали «повітряна тривога», що лунають по всій території нашої країни теж несуть попередження про небезпеку. Тому нагальним є вирішення питання ознайомити педагогів з алгоритмами дій у випадку загрози життю та здоров’ю здобувачів».
Навчальний курс був розроблений для адміністрації закладів освіти, педагогів, спеціалістів психологічної служби та здобувачів.
«Дана програма передбачала: підвищення кваліфікації фахівців з даної тематики; розуміння особливостей процесу запровадження та реалізації цікавих методів та технік у роботі; здатність підлаштовуватись під конкретні потреби і можливості в освітній діяльності; активізація бажання знаходити нові дієві інструменти для здійснення ефективної професійної діяльності; узагальнення та систематизація набутих теоретичних та практичних знань під час вебінару. А це, в свою чергу, дає можливість сформуватися таким компетентностям, як формування алгоритму дій у випадку загрози життю та здоров’ю здобувачів, ознайомлення педагогів з моделями безпечної поведінки учнів; оволодіння теоретичними знаннями та практичними навичками дій педагога у випадках загрози життю та здоров’ю здобувачів», – наголосив декан Вячеслав Редзюк
«Питання безпеки освітнього процесу не є новим для суспільства, однак особливої актуальності воно набуває, коли та чи інша країна потрапляє в зону конфлікту, військової агресії, окупації. На жаль, сьогодні в такій кризовій ситуації опинилась Україна. Надважливо в цей час створити всі можливі умови для забезпечення захисту життя та здоров’я здобувачів, прийняти виклики часу, пов’язані із безпековою ситуацією та війною. Чітке розуміння учасниками освітнього процесу алгоритму дій під час загрози та виникнення надзвичайних ситуацій воєнного характеру, сподіваємось, допоможе ефективніше впоратися з кризою та зменшити її негативні наслідки», – зауважив викладач Олександр Васенко.
Робота над створенням освітнього середовища не припиняється з досягненням певного результату. Насамперед це безперервний процес реагування на нові виклики життя, пошук нових можливостей, ресурсів, генерування нових ідей і правил. Водночас необхідно, щоб всі учасники цього процесу усвідомлювали спільну відповідальність, мали вміння, бажання та добру волю для такої співпраці.
Пресцентр кафедри цифрових технологій навчання