Сплинув місяць відтоді, як 14 лютого 2024 року о 13:00 у змішаному форматі, за ініціативи кафедри цифрових технологій навчання факультету гуманітарної освіти і соціальних технологій Університету Григорія Сковороди в Переяславі було проведено круглий стіл «Цифрова трансформація освіти: виклики, технології, ресурси». Пригадаймо, як це було.
Як нагадує пресцентр кафедри цифрових технологій навчання, тоді до обговорення питань цифрової трансформації освіти долучилися: завідувач кафедри цифрових технологій, кандидат історичних наук, доцент Олександр Васенко; кандидат фізико-математичних наук, старший викладач Дмитро Коцур; кандидат історичних наук, старший викладач Василь Якуба; старший викладач Людмила Ісак; старший викладач Ярослав Щоголєв; викладач Олександр Бабак; викладач Артем Щоголєв та здобувачі спеціальності 015 Професійна освіта (Цифрові технології) І-ІІІ років навчання.
У процесі роботи круглого столу було обговорено низку цікавих та актуальних питань, зокрема тих, які стосуються цифрових технологій. Цифрова трансформація освіти відіграє ключову роль у вдосконаленні навчального процесу та підготовці студентів до вимог сучасного світу. Як інакше, якщо це процес впровадження цифрових технологій та змін у бізнес-моделях, процесах, продуктах та послугах з метою покращення ефективності, інновацій та конкурентоспроможності. Цей термін охоплює широкий спектр змін, що відбуваються в організаціях, урядових структурах, освітніх закладах та інших сферах діяльності шляхом використання цифрових технологій. Цифрова трансформація стала важливим стратегічним напрямком для багатьох організацій у зусиллях підтримки конкурентоспроможності та створення цінності для клієнтів і споживачів.
На початку круглого столу завідувач кафедри цифрових технологій навчання Олександр Васенко наголосив, що цифрова трансформація освіти сприяє розвитку цифрових навичок студентів, що є ключовим аспектом підготовки до сучасного цифрового ринку праці. Цифрові технології дозволяють забезпечити доступність освіти для всіх, зокрема людей з обмеженими можливостями, географічно віддалених студентів та тих, хто не має можливості здійснювати навчання в традиційних умовах.
Своєю чергою кандидат фізико-математичних наук, старший викладач кафедри цифрових технологій Дмитро Коцур додав, що «використання цифрових технологій під час навчання відкриває безліч можливостей для покращення якості освіти та залучення студентів до навчального процесу. Відкритий доступ до відеоуроків, електронних підручників, інтерактивних вправ та інших навчальних матеріалів дозволяє студентам вчитися власним темпом та у зручний для них час. Залучення онлайн-платформ для співпраці та обміну думками сприяє створенню сприятливого навчального середовища, де студенти можуть ділитися ідеями та досвідом з однолітками з усього світу. Застосування алгоритмів штучного інтелекту дозволяє створювати індивідуалізовані навчальні програми, які враховують потреби та рівень знань кожного студента».
Також у ході круглого столу були обговорені технології VR та AR які створюють інтерактивні навчальні середовища, які допомагають студентам зануритися в навчальний матеріал та зрозуміти складні концепції; навчальні платформи та онлайн-курси (Coursera, Udemy, Khan Academy та інші); інтерактивні платформи та навчальні ігри, які допомагають студентам закріплювати матеріал та вдосконалювати навички у цікавий та захоплюючий спосіб; цифрові платформи для спільної роботи над проєктами, обміну думками та ідеями, а також для спілкування та співпраці з колегами та викладачами; різноманітні цифрові інструменти для організації навчання, планування розкладу, ведення нотаток та управління завданнями.
Надалі студенти третього року навчання спеціальності 015 Професійна освіта (Цифрові технології) продемонстрували свої доповіді з презентаціями, які згодом обговорили за круглим столом: студент ІІІ курсу Степан Лукавенко – «Застосування цифрових технологій в освітньому процесі: переваги і недоліки»; студентка ІІІ курсу Юлія Скряга – «Сучасні цифрові можливості в системі освіти України»; студент ІІІ курсу Ярослав Кошан – «Сучасний стан цифрових технологій в освітньому процесі»
Наостанок старший викладач кафедри цифрових технологій Людмила Ісак підсумувала зібрання:
«Сучасне суспільство все більше цифровізується, тому вміння працювати з цифровими технологіями та розуміння їх впливу є важливими для успішної кар’єри в майбутньому. Вивчення цифрової трансформації допомагає студентам розвивати необхідні навички для роботи з інноваційними технологіями, такими як обробка даних, аналіз даних, програмування та робота з цифровими інструментами. А це створює можливості для співпраці зі студентами з інших країн та культур та сприяє розвитку міжнародного співтовариства та обміну знаннями».
Безумовно, вивчення цифрової трансформації освіти є важливим для підготовки студентів до сучасного світу, розвитку їхніх навичок та збільшення їхньої конкурентоспроможності на ринку праці.
Пресцентр кафедри цифрових технологій навчання