До Дня екологічної освіти, 12 травня 2022 року, науково-педагогічні працівники кафедри біології, методології і методики навчання та здобувачі вищої освіти бакалаврського та магістерського рівнів за спеціальністю 014. 05 Середня освіта (Біологія та здоров’я людини) Університету Григорія Сковороди в Переяславі долучилися до Методичного нетворкінгу зі всеукраїнською участю «Роль цінностей у екологічній компетентності здобувачів освіти». У ньому взяли участь науковці, керівники, педагогічні працівники закладів загальної середньої, дошкільної, позашкільної і вищої освіти України.
Презентований захід було організовано за сприяння Міністерства освіти і науки України та з ініціативи Інституту проблем виховання Національної академії педагогічних наук України, Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді та Комунального закладу позашкільної освіти «Обласний еколого-натуралістичний центр» Житомирської обласної ради в онлайн форматі.
Серед викладачів, які долучилися до заходу: кандидат історичних наук, доцент, заступниця завідувача кафедри з навчально-методичної роботи і виробничих питань Ірина Трускавецька; кандидат педагогічних наук, доцент, заступник завідувача кафедри із міжнародної діяльності й профорієнтаційної роботи Людмила Довгопола; кандидат педагогічних наук, доцент Лариса Шаповал; кандидат історичних наук, доцент Наталія Крецул; кандидат історичних наук, доцент Ольга Глоба та інші.
Із вітальним словом до учасників заходу звернувся директор Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України, професор, академік Академії наук вищої освіти Володимир Вербицький. Він орієнтував учасників на запровадження нових проєктів, програм, вироблення нових ідей, нових кроків, які б випереджували суспільну думку в екологічній діяльності, сприяли активному формуванню цінностей здобувачів освіти задля досягнення змін у їх свідомості та поведінці, гармонізації відносин у системі «суспільство – природа» з метою покращення екологічної ситуації.
У своєму вітальному слові заступник директора з наукової роботи Інституту проблем виховання НАПН України Руслан Малиношевський, зауважив, що тема, яка наразі обговорювалася учасниками нетворкінгу має велику суспільну значущість. Нинішня соціокультурна і екологічна ситуація істотно змінює роль і значення вітчизняної освітянської спільноти, зміст її діяльності у подоланні екологічної кризи, підвищуючи міру відповідальності за результати екологічної освіти молодого покоління патріотів України.
У свою чергу завідувачка інформаційно-методичного відділу Національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді Ольга Драган ознайомила учасників заходу з навчально-методичним забезпеченням формування екологічної компетентності здобувачів позашкільної освіти.
Головний науковий співробітник лабораторії позашкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, доцент Світлана Толочко у своєму виступі акцентувала увагу учасників нетворкінгу на особливостях формування екологічної компетентності здобувачів освіти в контексті запобігання забрудненню довкілля під час війни.
А от Микола Москаленко, кандидат біологічних наук, доцент кафедри біології та методики навчання біології Сумського державного педагогічного університету А.С. Макаренка презентував матеріали про віртуальні екскурсії на території об’єктів природно-заповідного фонду та розповів про їх роль у формуванні екологічної компетентності здобувачів освіти.
З методикою використання мобільних застосунків з екологічним змістом та їх застосування в освітньому процесі в умовах військового конфлікту ознайомила Людмила Міронець, кандидат педагогічних наук, доцент, декан природничо-географічного факультету Сумського державного педагогічного університету А. С. Макаренка.
На завершення заходу директорка Комунального закладу позашкільної освіти «Обласний еколого-натуралістичний центр» Житомирської обласної ради, доктор педагогічних наук, професорка Наталія Бордюг презентувала новий проєкт «Віртуальний інтерактивний музей «EcoBioSystem», який запроваджено у закладі, та розповіла про його роль у формуванні екологічної компетентності у здобувачів освіти та ін.
Усі учасники нетворкінгу висловили думку, що одним із пріоритетів та напрямів діяльності суспільства є формування екологічної компетентності у дітей та молоді, яке має відбуватися у першу чергу через освітнє середовище.
Пресцентр кафедри біології, методології і методики навчання